Pracując w tak wymagającym miejscu rzadko kiedy można sobie pozwolić na odpoczynek. Potrzebna jest dyscyplina, by ciągle inwestować w swoje umiejętności, rozwijać je, zyskiwać doświadczenie. Agencja to kompletna całość, więc jeśli praca odbywa się w zespole, każdy jego członek musi czynić taki sam wysiłek.
Agencja reklamowa jako całość nie może pozwolić sobie na opóźnienia w pracy i na stwierdzenie, że czegoś „nie da się wykonać”. Trzeba raczej kierować się zasadą „klient nasz pan” i umożliwiać klientom uzyskiwanie dokładnie takich projektów, jakich sobie życzą – a nawet lepszych. Podobna dyscyplina panuje w innych podobnych firmach, na przykład studio graficzne również nie może poprzestawać na określonej jakości. Nad usługami trzeba ciągle pracować, by były jak najlepiej wykonywane, wtedy klienci są zadowoleni i przekazują uwagi swoim znajomym. Przykładowo, wykonany dla jednego zleceniodawcy system identyfikacji wizualnej może posłużyć jako wzór i nagle zamiast jednego klienta firma pozyska ich kilkunastu.
Pracownik, który nie umie pracować w zespole, nie powinien myśleć o pracy w agencji reklamowej. Może zacząć karierę jako grafik freelancer, co jest profesją równie dobrze płatną, ale nie wymaga od nikogo wyrzeczeń.